tiistai 11. elokuuta 2020

Painotusta

 


Miten se onkin niin vaikeaa tuon painon kanssa? Kävin vajaa vuosi sitten työterveystarkastuksessa ja terveydenhoitaja määräsi 5 kilon painonpudotuksen. Taistelin pitkin talvea ja sainkin nelisen kiloa pois. No nyt ollaan vietetty superpitkää 8 viikon kesälomaa ja kaikki on tullut takaisin. Masentavaa. 

Nuorempana sitä tuhahteli keski-ikäisten painonpudotusongelmille. En uskonut että se olisi yhtään sen vaikeampaa. No nyt sitä on sitten itse tuossa iässä. 
Oikeasti sitä painoa vaan tulee ja tulee vaikka olisi ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Vanhat konstit tehoaa kyllä mutta puolet pitemmällä ajalla. 

Olen nauttinut tästä kesästä, ollut ihan huikea. Saatan kirjoittaa jossain vaiheessa tuostakin. Olen kyllä liikkunut ja jonkin verran katsonut syömisiäkin mutta en sitten tarpeeksi. 

No eipä anneta periksi. Täytän 2 vuoden päästä 50. Teinpä siis 2-vuotis suunnitelman. 
Kävelylenkit tietysti pohjalle, ne on olleet mulla aina peruspilarina. 5 kertaa viikossa 30 minuutin lenkki. Venyttelyt tietysti tuohon vielä. 
Mulla on kotona semmoinen laite minkä päällä seisotaan ja pidetään käsillä kiinni kahvoista jotka myös liikkuu kun sitä polkee. Siispä tuo aktiivikäyttöön. 
Kolmisen viikkoa sitten ostin hulavanteen. Luin että sitä pitäisi pyörittää 13 minuuttia päivässä ja saat vyötärösi takaisin. Loistavaa. Nyt jo tuo aika alkaa onnistua. Alkuun tuli mustelmia ja vatsa ja kyljet olivat kipeinä. Onneksi alkaa jo helpottua ja olen oppinut pyörittämään molempiin suuntiin. Vastapäivään pyöritys ei tahtonut ensin millään onnistua. 
Jonkun verran olen myös tehnyt jumppaliikkeitä. 
Tietysti syömisiä pitää myös taas tarkistaa. Sokerit ja muut mössöt pois. Lisää kasviksia. 
Tämän viikon kuitenkin nautin vielä lomasta ja syömiset korjaan vasta ensi viikolla. 

Eiköhän se näillä rutiineilla taas ala korjaantumaan. Toivon näin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti